Welkom op deze reisblog! Wie zijn wij?

14 mei 2019 - Goes, Nederland

file-3

Welkom op deze reisblog! Wij zijn Nathalie (rechts) en Marianne (links) uit Goes. We zijn inmiddels 15 jaar dikke vriendinnen en hebben elkaar leren kennen omdat onze dochters bij elkaar in de klas zaten. Dat is inmiddels al lang niet meer het geval, maar onze vriendschap is gebleven.

In december 2018 vertelde Nathalie mij dat ze zo graag vanuit Nederland  naar Santiago de Compostella wilde gaan wandelen. Ik raakte enthousiast en vroeg haar of ze het leuk zou vinden als ik dan met haar mee zou lopen. Op dat moment ontstond het plan om dit samen te gaan doen. Het is de bedoeling dat we elk jaar een week gaan wandelen en starten dan telkens op het eindpunt van het jaar ervoor. Uiteraard zijn we hier best wel wat jaartjes mee zoet, maar dat is alleen maar leuk!

In de afgelopen maanden hebben we onze voorbereidingen getroffen en hebben we plannen gemaakt (onder het genot van een glaasje wijn) en zijn we (deels individueel van elkaar) gaan trainen door te gaan wandelen en we hebben de nodige aankopen gedaan. Het is de bedoeling om dagelijks tussen de 25 en 30 kilometer te gaan wandelen.

We starten op zaterdag 25 mei 2019 in Vessem en gaan dan (een deel van) de Via Monastica bewandelen.